Kastrering och kursavlsutning



Igår var det dags. Lillprinsen fyllde sex månader i onsdags, vilket betyder dags för kastrering ! Jag hade haft lite mer sympati och skuldkänslor över det hela om han inte bestämt sig för att välta mattes fina stora orkidée med tillbehörande kruka precis innan vi skulle åka iväg... Men den där krukan glömdes snabbt bort när jag lyfte upp en lelös liten katt på bordet. Lite otäckt är det ändå att se dem "sova". Jag har aldrig varit med under en kastrering förut, det gick snabbare och smidigare än jag trott. Det tog ett tag innan han var pigg och stabil på benen men nu är allt precis som vanligt! Dagens bus bestod av att sno en burk med fiskmat (pellets), och till Hugos fördel så lyckades han få upp korken som är gängad... Win-win! 


Förutom kastrering på schemat så stod den sista torsdagskursen. Jag är så glad att jag tog tag i det här och anmälde oss. Jag har fått ut så himla mycket och känner mig äntligen stadig och trygg med vad vi gör och hur vi ska jobba tillsammans. Mycket handlar ju om hur jag förmedlar och kommuniserar med min pälsade kompanjon. Så nu fortsätter vi i samma bana och hoppas på att en kurs med bästa Lena Löfroth blir aktuellt framöver igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback