Utställningsdebut

Idag har Jax och jag varit på vår första utställning - första för oss båda! Jag har varit på två utställningar och kollat lite kort förut, men aldrig visat hund eller förstått mig på hela proceduren. 

Vi var först på plats på Kristinehamn BKs inofficiella utställning och ja, jag var nervös men svalde ner det hela för jag har världens bästa valp. Han skötte sig klockrent. Stod hela tiden på kommando och travade på bra med mig. Var rädd för att omgivningen skulle bli för mycket men vi var i bubblan, och det är jag hur nöjd som helst över! 

Jax fick HP, blev BIR valp och BIG1 valp. I BIS finalen höll det inte med alla andra fina valpar men oj så stolt jag är över oss båda. "Välvisad" är det som känns allra bäst. Har varit så nervös över att göra fel och att våra friståenden inte ska duga. Men det gjorde dom. Duktiga lilla guldvalp! 

"Red Cherry's Lightning Mcqueen
5 månader maskulin hanvalp av utmärkt typ och storlek, korrekt valpbett. Tillräcklig underkäke. Bra pigment. Välvinklad fram och bak. Bra hals och rygglinje. Bra kors och svansansättning, utmärkta rörelser från sidan. För dagen lite kohasig bak. Utmärkt päls och färg. Mycket lovande hanvalp. Välvisad."






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback